Pages

Sunday, October 14, 2007

catching up

Yesterday, I visited several of my friends and it was a good opportunity for me to keep up-to-date of what have been happening in the past few years. I rarely listen to any rumours and as a consequence of that, I'm always among the last to know about any event.

To illustrate this, I'm quite surprised to know that few of my former classmates will get married at the end of this year. I'm more astonished to know about their future spouse. Some of them are doing the same course ie medicine and not necessarily in the same university.

It seems that there are many big events at the end of this year and I will be going home somewhere in December. I guess I'll be quite busy during the holiday and hopefully I'll be able to attend all of the weddings. My cousin who is of the same age as me will get married too. I need to prepare myself for possible interrogation by my aunty and uncle about my future :)

9 comments:

hayad said...

erm..biase le tu..bile org lain yg kawen kita mesti kena tempias sbb soklan yg sm akan ditanya berulang kali.

saya pun ramai membe2 nak kawen ujung thn ni. tp teruja gak tgk org2 kawen ni,kekeke

أم الليث said...

mesti terkejut beruk dengar berita tu kan? kan? ha ha ha!

bersiap sedialah untuk menjawab soalan "bila your turn pulak?". relatives just lurrve that question.

eib mubarak

Hafiz said...

hayad: sure sibuk cuti bulan Disember nanti kan.

aliya: sangat terkejut. kalau ramai sangat tanya ni, kena cari calon lah nampak gayanya .....

أم الليث said...

kalau ramai sangat tanya best jugak. boleh come up with lots of amusing answers. e.g.
"ye mak ngah esok saya nya turn la"
"kalau pak tih nak sponsor kenduri, esok jugak boleh nikah"
"tengah cari calon omputih ni"

rest assured, they will laugh n forget about it ;)

Anonymous said...

siapa yg nk kawen tu?? ade tak sesapa aku kenal :P

Hafiz said...

aliya, best tu sampel jawapan. Mungkin boleh guna jika tiada idea untuk menjawab nanti :D

chem: hehe, you definitely know one of them :). Semoga orang tu cepat menghebahkan tarikh perkahwinan dia ;)

TeacherNunu said...

haahah 2 org member cikgu kawin this aidilfirti..this sunday, ada wedding lagi..syok dapat mkn nasi minyak..:)

arsaili said...

how are you bro? muda lagi kan? enjoy dulu jadi single mingle nih..ehehe...

Hafiz said...

nurul, best tu dapat banyak undangan jemputan ke majlis kahwin.

arsaili, hmm, boleh kira muda ker lagi ni ;) hehe.