Pages

Saturday, April 11, 2009

Perak piyor

Inspired from Sarah who took a quiz on loghat Pahang on Facebook mrgreen

Hafiz took the istilah loghat perak yg anda faham quiz and the result is anda mmg perak piyor!

anda mempunyai pengetahuan luas dengan istilah2 yang digunakan diperak, anda mmg berasal dr perak kerana anda familiar dgn istilah2 yg sukar ini...dengan ini anda layak utk berkahwin dgn og paris, lambore dan kwsn2 yg sewaktu dgnnya!
Take the quiz on Facebook: Istilah loghat Perak yang anda faham

6 comments:

nihas said...

salam...
org kuala mmg cakap pior peghak...
cayalah doc...blh marry somebody from paris (a.k.a paghit) n Lambore (ada lambor kiri kanan lagi) :)

SoFie NuR said...

walaupun my kampung kat perak but it's hard for me to understand the very piyor perak language..rasenye tak leh la kot nak kawen ngan org paris or lambore..hehe

hayad said...

yeah! idop oghang perok! hehe

Diya Kamaruzaman said...

uhu. orang perak rupanya yop. hi hi hi. facebook nya kuiz agak tak boleh blah kdg2 tu. skali skala melayan, hilang tension gak. huhu

TeacherNunu said...

cikgu tahu ayoooo = air hahaha lauouyt baru erk

Hafiz said...

@ nihas, nanti cari orang parit or lambor kiri or kanan ;)

@ sofie, loghat perak yang pekat biasanya di parit buntar. orang Kuala Kangsar pula tak ramai yang cakap loghat Perak yang sejati :)

@ hayad, yup, hidup orang Perak. Bolehlah dayah cuba kuiz ni kalau ada akaun facebook. Kadangkala, bila dah bosan, boleh lah jawab kuiz Facebook yang melimpah ruah tu.

@ diya, dilahirkan dan membesar di Perak sejak kecil lagi. Cuma 6 tahun kebelakangan di duduk di Melbourne.

@ nurul, betul tu. Ni layout baru juga.